Bytesstrul
Vilken kanonhelg! Tack alla berörda för en toppenhelg! =)
Det strular med mina shorts som jag skulle byta. Åkte ner med bussen för att byta, och fick nya. Åkte hem. Andades ut för jag hann preciiiiiiis komma hem på samma biljett så jag slapp köpa en ny för hemresan. Kände mig så jäääkla nöjd.
Väl hemma, ståendes framför spegeln när jag provar mina nya shorts märker jag att en knappjävel är borta!! Och det är ingen vanlig knapp som man kan sy i, utan det är en sån där fin liten hasp av metall. Hur förbannad blir man inte på en skala?
Nu måste jag alltså ta mig ner. IGEN. Och byta. IGEN. Hur onödigt känns inte det? Vad är det för slöa expediter som jobbar på KappAhl egentligen? Som inte kollar att byxorna är okej? Sådär skulle jag aldrig gjort mot en kund. Lämna ifrån mig ett par byxor som är trasiga. Hon ville förmodligen bli av med dem - som mamma sa. Visst är det fräckt???? Jag ska säga till dem att de får laga eller lägga undan de där shortsen, för det finns ingen kund som vill köpa trasiga plagg!
Gud så dåligt.
Och så typiskt.
Bara för att man inte har bil, och har det svårt att ta sig ner.
Less, är precis vad man blir.
Och vad har man lärt sig? Jo - än en gång blir man påmind om att man ALLTID ska vara skeptisk, ifrågasättande, och alltid dubbelkolla allting, och aldrig lita på någon annan än sig själv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pinsamt för dem. Först kommer en kund som vill byta. (Tråkigt att kunderna inte får rätt från början, eller hur). Kunden kommer ner och byter. Tråkigt, men det måste ju kännas skönt att till slut kunna göra sina kunder nöjda. Men sen ringer samma kund igen, och har fått med sig hem ett trasigt plagg! Det som hon nyss kom in och bytte till sig. Kunden måste göra sig besväret att komma in igen, bara för det här. Då är det inte "tråkigt" längre, utan då blir det pinsamt! Men förmodligen känner de inte så. De bryr sig säkert inte för fem öre.
Jag har själv jobbat i klädaffär, och det här skulle jag som personal tycka vara oerhört pinsamt. En missnöjd kund som får dålig service är INTE bra publicitet.